Stránka letáku Makro – Epikure – str. 8

Tento leták platí do 25. 5. 2021.




Tento leták platí do 25. 5. 2021.

Přepis textu:

FOKUS     PRO DOBROU IMUNITU     S rybami na talíři můžete nejen objevit     mnoho zajímavých chutí a kulinář-     ských zákoutí, ale i významně prospět     svému zdraví. Nejčastěji skloňované     jsou jakožto zdroj omega-3 mastných     kyselin, které preventivně působí proti     onemocnění srdce, snižují hladinu     cholesterolu v krvi a svědčí i cévní     DRAVÁ ŠTIKA     Královnou mezi rybami je dozajista štika obecná.     Patří k vzácnějším druhům, ale kdykoliv se vám naskytne možnost ji koupit,     neváhejte. Je to nesmírně zajímavá ryba – ve vodě i na stole. V přírodě se     řadí k vrcholným predátorům, kteří si přísně chrání svá území. Štíhlé tělo     štiky dorůstá průměrně do délky 70 cm, typická je pro ni zelená barva šupin     se světlými skvrnami. Poskytuje velmi chutné maso s nízkým obsahem tuku     (2 %), které se hodí pro všechny typy úprav – smažení, vaření v páře, sous-     -vide, dušení, grilování i pečení v těstě. Dobře ladí s bylinkami, kmínem či     máslem, vyzkoušet můžete i zázvor, šafrán, kopr nebo estragon.     soustavě. Lidské tělo si přitom tyto     kyseliny nedokáže samo vytvořit. Ryby     představují velmi cenný zdroj vitami-     nů A a D, rozpustných v tucích, které     jsou důležité pro zdravé kosti, zuby     a svaly. Ovlivňují správnou činnost     srdce a mozku a podporují imunitní     systém. Z minerálních látek je vý-     znamný především obsah zinku, fos-     foru a selenu. Ryby tělu dodávají také     jód, zejména ty mořské. Pro zdraví     se doporučuje dopřát si rybu alespoň     jednou týdně, ideálně čerstvou.     SLANINA, KOPR, RAJČATA     „Nejlepší úprava pochází z Francie. Jedná se o štičí knedlíčky z odpalova-     ného těsta podávané s krémovou račí omáčkou,“ říká šéfkuchař restaurace     beskydského hotelu Miura Michal Göth a přidává i jednodušší tip na úpra-     vu – upéct štiku s rajčaty nebo slaninou, a to budď vcelku, nebo rozdělenou     na podkovy. Šárka Škachová, autorka kuchařky Rande s gurmánkou, zase     doporučuje péct štiku vcelku s plátky slaniny, na talíři polít smetanovou     omáčkou s čerstvým koprem a přidat brambory pečené v mléce.     8     makro     EPIKURE    

×

    Sdílení