Stránka letáku Magazín DEKÁČ – str. 20

Tento leták platí do 18. 4. 2022.




Tento leták platí do 18. 4. 2022.

Přepis textu:

Recyklované     fleecovky Quechua     GUE EHUA     jsou s námi již více než 10 let     Fleecová mikina, lidově fleecovka, je součástí výbavy snad každého turisty. Obrovskou popularitu     si získala díky své hmotnosti, prodyšnosti, ale hlavně zásluhou skvělé hřejivosti. Kdykoliv se na túře     ochladí, fleecovka spolehlivě zahřeje. Nicméně, každá mince má dvě strany – a tato je, že výroba se     neobejde bez polyesteru. V Decathlonu jsme se rozhodli s tímto vážným problémem jinak skvělého     produktu něco udělat!     Proč je zrovna fleece tak populární?     Desítky let byla základním materiálem     turistického vybavení vlna. Sice svého nositele     dostatečně zahřála, ale měla vždy své jasné     zápory – svědila, v přírodě velmi těžko schla,     špatně větrala, a v neposlední řadě se jedná     o poměrně těžký materiál. V roce 1979     přišlo pro milovníky přírody vysvobození.     Byl vynalezen fleecový materiál. Prakticky     okamžitě začalo fleecové oblečení nahrazovat     který každý zná pod zkratkou PET. Naše     planeta a PET, materiál spojený s plastovým     znečištěním, nejsou nejlepší přátelé. Životní     prostředí nám není lhostejné, je to hřiště     pro všechny naše sporty. Bez zdravé přírody     nebude kde sport provozovat. Proto jsme     se v roce 2010 rozhodli kompletně změnit     způsob, jakým vyrábíme naše fleecovky. Byl     to impuls, který ovlivnil naše přemýšlení     nad výrobou napříč všemi našimi značkami     to vlněné. Na rozdíl od vlny je fleece lehký,     dobře větrá, rychle schne a zároveň hřeje.     Decathlon představil svoji první fleecovku     v roce 1987 a od té doby jsme jich vyrobili     miliony pro všechny sportovce po celém světě.     Dokonalý materiál? Ne tak docela.     a sporty.     Recyklovaná fleecovka na scénu!     „Decathlon vyslyšel vědeckou obec, která     vydává IPCC zprávy a zavázal se přispět     uhlíkovou neutralitou do roku 2030,“ říká     Emmanuel Cibla, Decathlon lídr v oblasti     Stinná stránka     V 80. a 90. letech minulého století dochází     k obrovskému boomu objevování přírody –     od nenáročné turistiky až po komercionalizaci     dobývání nejvyšších vrcholků světa.     S raketovým růstem popularity turistiky     jdou ruku v ruce prodeje turistického     vybavení, fleecovek nevyjímaje. A právě     zde začala vyplouvat na povrch cena za     tento materiál – obrovská spotřeba plastů.     Fleece je materiál vyráběný z polyesteru,     přesněji polyethylentereftalátu, termoplastu,     klimatických strategií. Důvodem, proč     fleecovka byla vůbec prvním produktem,     který spadá do kategorie eco-design, je jejich     masivní rozšíření. „Pokud chceme skutečně     něco dělat s naším dopadem na životní     prostředí, musíme začít u nejprodávanějšího     modelu,“ vysvětluje toto rozhodnutí     Emmanuelle Francois, produktová manažerka     první eco-design fleecovky od Quechua.     „Takže i když snížíte dopad jedné fleecovky     o pár procent, v celkovém počtu prodaných     kusů to má obrovský vliv,“ doplňuje Francois     Mazoyer z Quechua. A tak v roce 2010 vznikla     první eco-design fleecovka,     Quechua Forclaz 50.     20 DEKÁČ    

×

    Sdílení