šestičlenný tým a právě díky nim vše šlape, jsou svědomití, pečliví a nebojí se výzev. Od počátku do naší agendy patří benefity. Minulý rok nám přibyla také odpovědnost za akciový program, staráme se také o systém Tria pro naše zaměst- nance, kde řešíme s dodavatelem co nejefektiv- nější fungování, nové prvky apod. Ve spolupráci s IT týmem jsme spustili benefit Sport for all, naši aplikaci na sportování pro zaměstnance. Naším hlavním úkolem je, aby lidé v Decathlonu rozu- měli odměňování, proč je to tak a tak nastave- né, ať už jsem lídr, nebo sportovní poradce, aby pro mě bylo vše co nejjednodušší a nejrychlejší a abych dostal správnou odměnu za odvedenou práci. Naši spoluhráči si mě tedy mohou spojit hlavně s komunikací našich odměn, nebo mzdo- vými průzkumy. Zajímavost ve tvém týmu je, že v něm máš také maminky na mateřské a rodičovské, které pracují na částečný úvazek. Je nastavení pracovního prostředí pro rodiče také něco, co řešíte? Určitě máme ještě na čem pracovat. Letos se nám otevírá možnost pořádně se tomuto téma- tu věnovat, zjistit, kde máme mezery a co na- opak děláme dobře. Určitě to bude spolupráce více lidí a oddělení, ale rádi bychom dali hlavy dohromady a rodičům co nejvíce usnadnili ná- vrat do práce. Věřím, že právě moje zkušenosti s vedením týmu plného maminek a zkušenosti spoluhráčů, kteří si tím prošli, pomohou pro- středí v Decathlonu zlepšit. Čím to je, že HR táhne více ženy než muže? Myslím, že ženy zde mají možnost projevit svou empatii, která je jim obecně více vlastní, i když bych nerada generalizovala. Obecně si myslím, že je to právě práce s lidmi, co na tom ženy ba- ví, ale HR se dost proměňuje, začíná se praco- vat s daty, AI, technologiemi. Každopádně HR je zároveň hodně o soft skills a to je asi láka- vější pro ženy. Když se dostaneme k našim benefitům - jaké Decathlon nabízí? Je moc důležité, jak se vůbec o benefitech ba- víme, protože lidé si pod tím představují různé věci. Příkladem je, že Decathlon považuje ně- které věci jako samozřejmost, zatímco jiné fir- my je prezentují jako benefity. Příkladem mů- že být profesní a kariérní růst, který je pro nás součástí toho, jak k práci přistupujeme. Nebo například možnost zkrácených úvazků - v re- tailu i v back office. Máš školu, můžeš tomu přizpůsobit svou pracovní dobu, což pro ně- koho je důležitý benefit, u nás je to součást firemní kultury. Finanční bonusy jsou u nás navázány na ekonomický výsledek i výsledek spojený s udržitelností. Pak jsou zde benefity, které přímo nesouvisí s finanční odměnou, ale samozřejmě tvoří celkový balíček odměňová- ní. Myslím si, že Decathlon je výjimečný prá- vě ve složení benefitů. První asi zmíním ak- ciový program, který já považuji za nejlepší věc vůbec. Pak tu máme také ambasadorskou slevu na naše produkty, aby zaměstnanci mě- li k dispozici sportovní náčiní + Sport for all, tedy příspěvek na sport. Máš tak k dispozici vybavení i „hřiště“, kde ten sport provozovat. Musím zmínit i společné sportování s týmem nebo tvým lídrem, což také není automatic- ké. A třeba i pět dní dovolené navíc, celkem tedy dvacet pět, což ještě není standard všude, i když pomalu to tak asi bude. Zmínila jsi akciový program - byla jsi hned při nástupu do Decathlonu přesvědčená o tom, že budeš investovat do akcií? Přišla jsem těsně před tím, než začalo nákupní období, ale ihned jsem investovala maximální množství, které jsem v tu dobu mohla, protože mi to dávalo smysl a zaujalo mě to. Viděla jsem hlavně historické hodnocení a to na mě uděla- lo velký dojem. Takže jsem šla tzv. all in hned na začátku :). Proč si myslíš, že to je výhodné pro spoluhráče a proč pro firmu? Pro spoluhráče je akciový program skvělý, pro- tože jim usnadňuje vstup do investičního svě- ta. Kde jinde by pro tebe investování mělo být důvěryhodnější než ve firmě, kde pracuješ. Na- víc každý prvoakcionář má nárok na bonuso- vé akcie, což ho z jedné strany chrání, protože investuje své peníze, ale vlastně i peníze firmy. Může si říct, že kdyby tomu firma nevěřila, tak by přece neinvestovala svoje peníze. A pak je to motivace, která není jen v tom finančním bo- nusu, ale když spoluhráč vidí akcie růst, moti- vuje ho to třeba investovat i jinde, zajímat se o to a diverzifikovat. Pro firmu je to fajn z toho důvodu, že když investuješ peníze do firmy, tak tě zajímá, jak ta firma hospodaří, jaké jsou její výsledky, a hlavně se zajímáš o to, jak můžeš ty osobně ten výsledek ovlivnit, aby se firmě dařilo. Cílíme na naše prvoakcionáře, často dvacetileté studenty, myslíš, že tahle generace se už o investování přirozeně zajímá víc? Více se o tom mluví a zjednodušují se cesty, jak investovat. Donedávna jsme pro naše zaměstnan- ce asi byli často vůbec prvním střetem s investi- cemi a pro spoustu z nich to tak pořád je. Investi- ce už dnes ale neznamenají jen banku a finanční poradce. Existuje velká řada aplikací a platforem, které usnadňují investovat a přibližují investová- ní mladým. Skvělý je také podcast Vojty Žižky. Teda, ty jsi ale znalkyně! Možná bych zmínila i to, že letos se poprvé chce- me soustředit nejen na prvoakcionáře, ale mo- tivovat a odměnit i ty, kteří už v akciovém pro- gramu jsou a investují opakovaně. Proto letos spouštíme nový bonus aktivní akcie. Pokud jsi už využila na svůj nákup bonusové akcie, tak můžeš na své další opakované nákupy získat ješ- tě další aktivní akcii. Bezva, to se mě týká, to se budu těšit! Budu se informovat u svého akciového ambasadora. Děkuju za připomínku - akciový program ne- spravuji jen já a payroll tým, ale každá prodej- na má svého akciového ambasadora, to zna- mená spoluhráče z našich řad, který se zajímá Nowy Wan 50 8 DEKÁČ
Stránka letáku Decathlon – Dekáč – str. 8
AkčníSlevy.cz
AkčníSlevy.cz 0:00 5 dubna, 2024Přepis textu: