VÝDEJ ONLINE OBJEDNÁVEK Zadajte slo objednávky nebase QR kód Vati objednávka si vyzvedněte namite Click & Collect v zadní části prodejny ↓ IDECATHLON Úspěchy našeho IT týmu FITNESS ZENY CVICENI METRA Metralabs Na konci každého roku se sčítají úspěchy, kterých se nám podařilo dosáhnout. Každý náš tým za sebou jistě má výsledky, na které může být právem hrdý, my jsme se tentokrát rozhodli vypíchnout výsledky IT týmu. RFID robot (Jan Maděra) RFID (radiofrekvenční identifikace) využíváme především k odbavení na pokladnách, nově také i na těch samoobslužných, a pro inventury pro- duktů. V mezinárodním projektu, zabývajícím se použitím nového spoluhráče - RFID robota Toryho, se zaměřujeme na maximální produk- tivitu během inventur. Robot zcela samostatně projíždí každý den celou prodejnou a kontrolu je skladové zásoby. Informace pro inventuru tak mají spoluhráči dostupné nepřetržitě. Předpokládáme, že díky Torymu se nám pove- de redukovat dobu strávenou při inventurách na polovinu. Tento čas můžeme investovat zpět do toho nejdůležitějšího, našich zákazníků, aby- chom se postarali o jejich maximální spokoje- nost. V druhé řadě můžeme zajistit aktuální in- formace o skladových zásobách a pomocí častěj- ších inventur zlepšit dostupnost produktů. Pozi- tivní dopad tedy vnímáme v obou směrech, pro naše spoluhráče i zákazníky. Elektronické balizáže (Jan Maděra) Pomocí bezdrátových digitálních displejů/ce- novek můžeme eliminovat další z neefektivních procesů na prodejnách. Díky vlastní mobilní aplikaci jsme schopni během pár sekund spá- rovat produkty s jednotlivými displeji. Jedno- duchým naskenováním kódu produktu a iden- tifikátoru displeje dojde k propsání veškerých informací o zboží z našeho systému na displej. Poté již všechny další potřebné aktualizace pro- bíhají automaticky. V průměru stráví spoluhráči na 1 prodejně ročně 1500-2000 pracovních ho- din tiskem balizáží. Díky tomuto projektu mů- žeme neproduktivní hodiny významně elimino- vat a soustředit se především na naše zákazníky. Vyvolávací systém (Ondřej Kisza, Alex Machala a Jakub Chupík) Vyvolávací systém slouží především jako benefit pro naše zákazníky. Jakmile je jejich objednáv- ka připravena k vyzvednutí na prodejně, obdrží e-mailem dodatečné informace, které obsahu- jí i specifický QR kód pro danou objednávku. U vchodu prodejny je umístěn stojan, kde zá- kazník zadá buď číslo objednávky, nebo naske- nuje obdržený QR kód. Poté systém vygeneruje pořadové číslo a na obrazovkách v hlavní ulič- ce může zákazník sledovat stav své objednáv- ky. Jakmile se číslo zabarví zeleně, je možno se dostavit na výdejní místo a objednávku převzít. Z hlediska zákazníka je největší přínos v tom, že již nemusí čekat ve frontě u výdejního místa, a tudíž může svůj čas využít jiným způsobem. Z pohledu Decathlonu je největší přínos ve vy- užití času spoluhráčů - nemusí být celý den pří- tomni na výdejním místě a ve volném mezi- čase se mohou věnovat ostatním zákazníkům na prodejně a pomoct jim tak s výběrem toho správného vybavení. Po vygenerování pořado- vého čísla zákazníkem obdrží spoluhráči zod- povědní za výdej zásilek upozornění, že mají jít danou objednávku vydat příjemci. Samoobslužné pokladny (Vojtěch Desenský) Samoobslužné pokladny v Decathlonu fungují velmi podobně jako v ostatních obchodech. Zá- kazník si na prodejně vybere produkty, které si chce zakoupit, a následně se může rozhodnout, zda nákup dokončí s pomocí prodavače, nebo samostatně. V případě výběru samoobslužného procesu přistoupí zákazník k pokladně a v tu- to chvíli přijde největší výhoda a odlišnost De- cathlonu oproti jiným prodejcům - standardně se jednotlivé produkty načítají pomocí skeneru. Místo toho ale stačí jednotlivě vkládat produkty do příslušného prostoru, kde se zboží díky tech- nologii RFID samostatně naskenuje. Zákazníci pak už jen přidají svou věrnostní kartu a mo- hou nákup zaplatit. Největší inovace spočívá právě v technolo- gii RFID, jež celkový čas, který zákazník musí u pokladny strávit, zkracuje a zároveň funguje jako bezpečnostní prvek, protože pokud je da- ný produkt nezaplacený, ozve se brána u výcho- du z prodejny. Proč jsou samoobslužné pokladny takovým přínosem? Pro zákazníky je nepochybně největším příno- sem urychlení celkového procesu při placení ná- kupu. Odpadá stání ve frontě a čekání na vol- nou pokladnu. Pro Decathlon spočívá největší benefit opět v tom, že dochází k uvolnění spoluhráčů, kteří byli potřební pro obsluhu pokladen. Nyní tak mohou pomáhat zákazníkům při výběru pro- duktů, nebo pečovat o celkový chod prodejny. Autoň článku: Jan Hejma a Kristýna Kárná DEKÁČ 5 TORY Lokální úspěch
Stránka letáku Decathlon – Dekáč – str. 5
AkčníSlevy.cz
AkčníSlevy.cz 0:00 5 dubna, 2024Přepis textu: