Stránka letáku Billa – Gusto Léto 2024 – str. 77

Tento leták platí do 31. 8. 2024.




Tento leták platí do 31. 8. 2024.

Přepis textu:

Extra tip:     Letní měsíce si     přirozeně žádají změnu     v podobě lehčího jídelníčku.     Pokud vás horko ovlivňuje     a chut k jídlu pokulhává, nutit se     nemusíte. Vsaďte na osvěžující studená     jídla, zároveň ale nezapomínejte     na vyváženost, bílkoviny i komplexní     sacharidy. Grilovačku udělejte zdravější     a zkuste omezit alkohol. Přemýšlejte     více o hygieně, at' místo     letních radovánek netrpíte     nepříjemnými potížemi se     zažíváním.     neošetřenou kůrou a opatrně     s popíjením po celý den!     Kyselé pH v ústech může     poškodit zubní sklovinu.     Více o pitném režimu si     můžete přečíst na www.     gustoacademy.cz/clanky/     detail/pitny-rezim-a-jeho-     misto-v-nasem-jidelnicku.     Pokud vám tyto tipy přijdou     otřepané, zkuste si zmrazit     kostky ovocného džusu nebo     domácí šťávy, ty pak hodit     do jemně perlivé vody -     osvěžující drink je na světě.     Opatrně s populárními     fresh džusy nebo smoothies     v půllitrových kelímcích.     Obsahují překvapivě velké     množství energie a cukru.     Například 500ml smoothie     ze sladkého manga, banánu,     agáve, jablka, trochy     proteinu a špenátu má 430     kcal a 80 g cukru. Kaloricky     tak vydá za celozrnné     špagety s lehkou rajčatovou     omáčkou, kuřetem, bazalkou     a parmazánem. Odšťavněné     ovoce navíc ani příliš nezasytí,     protože je zbaveno vlákniny.     Klasickým letním úskalím     je také alkohol. Mějte     na paměti, že obsahuje     dost kalorií. Víte, že taková     čtyři piva vypitá v poklidu     venku na zahrádce nebo     při grilovačce mají přibližně     1000 kcal? Ani ovocné cidery     na tom nejsou lépe, ba     naopak.     POZOR NA HYGIENU     POTRAVIN     Bakteriím se v létě daří víc     než dobře. Hrozí tak vyšší     riziko střevních infekcí.     Nejčastějším kamenem úrazu     je nedostatečně tepelně     upravené maso, vejce     a mléčné výrobky. Myslete     na základy hygieny - maso     při grilování dobře propečte,     vyhněte se salátovým     zálivkám nejasného     původu a ovoce či zeleninu     pečlivě umyjte. Pozor také     na takzvanou křížovou     kontaminaci: Nekrájejte     čerstvou zeleninu na prkénku,     kde jste předtím pracovali se     syrovým masem, to potom     nezapomeňte pečlivě očistit.     I ZAŽÍVÁNÍ DOSTÁVÁ     ZABRAT     Pravidelné grilování     tučného masa, opékání     špekáčků a následné zapíjení     alkoholem dokážou zažívání     pořádně potrápit, neprospějí     zdraví, ale ani hmotnosti.     Pozor také na dovolené     s polopenzí, kde se dvakrát     denně přejíme k prasknutí     a pravidelnost jde stranou.     I all inclusive programy se     snažte uchopit rozumně.     Nekažte si léto potížemi     s trávením a střídmě si     užívejte všeho, co příroda     v tomto období hojnosti     nabízí.     Tereza     Havlínová     expertka     na výživu     BILLA GUSTO ⚫77

×

    Sdílení